Admin Admin
Liczba postów : 16 Join date : 21/10/2022
| Temat: Magia Sro Paź 26, 2022 12:33 am | |
| Obojętnie czy wasza postać wierzy w świętą panienkę, voodoo, chińskie smoki itp. W naszym uniwersum za magię odpowiada bóstwo, nazywane ogólnie Kręgiem Życia albo Wszechojcem. Jest on połączony z każdym stworzeniem, ale jego ingerencja w świat jest w pewien sposób ograniczona. Sprowadza się to głównie do opieki nad swoim światem, rzadko kiedy zajmuje się sprawami przyziemnymi, ale bywa, że potrafi usłuchać najdrobniejszej prośby. To czy krąg życia jest dobry czy zły należy do oceny indywidualnej, ale jedno jest pewne: w świecie kręgu życia nic nie dzieje się bez przyczyny. Niestety, albo stety, nie zaistniał jeszcze jakikolwiek panteon kręgu życia, więc powszechnie uznaje się, że za wszystkie dobre rzeczy odpowiada on sam, a za złe, jego alter ego, potocznie zwane chaosem. Krąg życia dawno temu obdarował pewne istoty częścią swoich zdolności nazwanych potocznie magią. Ponieważ nie dzieli się tym darem z kimkolwiek, takich szczęśliwców nazwano szamanami – istotami mogącymi rozmawiać z bogiem. Istnieje sześć rodzajów magii skupionych wokół żywiołów. Jest to magia wody, ognia, powietrza i ziemi. Do tych czterech żywiołów dochodzi jeszcze magia harmonii oraz chaosu. Legendy głoszą, że istnieje jeszcze jedna gałąź magii, górująca nad pozostałymi, jednak do tej pory jeszcze nikt jej nie znalazł. Podstawowe zaklęcia dostępne dla szamanów znajdują się poniżej. Nie jest to jednak stała lista, bo kto wie, może któremuś szamanowi uda się wynaleźć kolejne zaklęcie!
Zasady używania magii: 1. Postać może się specjalizować w maksymalnie 2 rodzajach magii. Dopiero po osiągnięciu 50 punktów magii może wybrać sobie kolejny rodzaj, a przy 200 punktach uznaje się, że zna wszystkie jego rodzaje i może ich używać do woli. 2. Na raz postać może rzucić jedno zaklęcie. Póki nie osiągnie poziomu 50 punktów magii, nie może do czasu zakończenia poprzedniego, rzucać kolejnych zaklęć w tym samym temacie, chyba, że przedmioty na to pozwalają. 3. Rzucenie zaklęcia należy w sposób pogrubienia tekstu zaznaczyć w poście inaczej nie są one uznawane. To jak barwnie będziecie prezentować zaklęcia należy do waszej dyspozycji, ale słowo klucz należy pogrubić.
Ostatnio zmieniony przez Admin dnia Sro Paź 26, 2022 1:33 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
Admin Admin
Liczba postów : 16 Join date : 21/10/2022
| Temat: Re: Magia Sro Paź 26, 2022 12:49 am | |
| Magia ziemi: Nazwa: Spowolnienie Użycie: Natychmiastowe Czas działania: 2 posty Wymagane punkty magii: 20 Działanie: Spowalnia ruchy przeciwnika. Każda akcja będzie zajmowała dwa posty, inkantacja zaklęć innych szamanów jest również spowolniona (zaklęcia natychmiastowe zostaną rzucone w następnej turze, a pozostałe mają wydłużony czas inkantacji). Nazwa: Wykrycie Użycie: Natychmiastowe Czas działania: 1 post Wymagane punkty magii: 30 Działanie: Wykrywa jednostki znajdujące się w tym samym temacie, również te, które z powodzeniem ukrywają się, lub używają zaklęć/przedmiotów ukrywających je. Nazwa: Wytrącenie Użycie: 2 posty Czas działania: 3 posty Wymagane punkty magii: 30 Działanie: Wytrąca przeciwnika z równowagi. Sprawia to, że nie jest on w stanie poprawnie rzucać zaklęć i używać przedmiotów. Nazwa: Wizja Użycie: Natychmiastowe Czas działania: 1 post Wymagane punkty magii: 20 Działanie: Wykrywa pobliskie zasoby. Jeśli rzucający podzieli się informacją z innymi, mogą oni zebrać daną rzecz bez konieczności rzucania kością na powodzenie akcji. Nazwa: Pogrzebanie Użycie: 2 posty Czas działania: 2 posty Wymagane punkty magii: 40 Działanie: Zagrzebuje łapy przeciwnika w ziemi (mniej więcej w połowie pomiędzy łapą, a łokciem) uniemożliwiając mu ruch. W dalszym ciągu może gryźć i rzucać zaklęcia oraz używać przedmiotów zawierających słowo "wzywa". |
|
Admin Admin
Liczba postów : 16 Join date : 21/10/2022
| Temat: Re: Magia Sro Paź 26, 2022 12:59 am | |
| Magia powietrza: Nazwa: Pęd Użycie: Natychmiastowe Czas działania: 1 post Wymagane punkty magii: 20 Działanie: Przyspiesza działanie akcji postaci. W normalnym ruchu można wykonać dwie akcje (np. dwie akcje ataku), a czas rzucania zaklęć zostaje zmniejszony o jeden post. Nazwa: Zmiana pogody Użycie: 2 posty Czas działania: Do czasu opuszczenia tematu przez wszystkich zebranych w temacie. Wymagane punkty magii: 40 Działanie: Zmienia pogodę na wybraną przez rzucającego. Nazwa: Porażenie Użycie: Natychmiastowe Czas działania: 1 post Wymagane punkty magii: 30 Działanie: Zadaje 10 punktów obrażeń. Wartość jest podwojona, jeżeli panuje burza. Nazwa: Zniknięcie Użycie: 2 posty Czas działania: 4 posty Wymagane punkty magii: 50 Działanie: Ukrywa wybraną postać, przedmiot lub inkantację zaklęcia przed wszystkimi. Nazwa: Rozbrojenie Użycie: Natychmiastowe Czas działania: 2 posty Wymagane punkty magii: 20 Działanie: Rozbraja przeciwnika, przez co nie może on używać przedmiotów. Nazwa: Lot Użycie: 3 posty Czas działania: 3 posty Wymagane punkty magii: 50 Działanie: Umożliwia postaci lot, obojętnie czy posiada skrzydła, czy nie. |
|
Admin Admin
Liczba postów : 16 Join date : 21/10/2022
| Temat: Re: Magia Sro Paź 26, 2022 1:07 am | |
| Magia wody: Nazwa: Rozproszenie Użycie: Natychmiastowe Czas działania: Natychmiastowe Wymagane punkty magii: 20 Działanie: Rozprasza efekty które działają na postać (zaklęcia lub przedmioty). Nazwa: Uzdrowienie Użycie: Natychmiastowe Czas działania: Natychmiastowe Wymagane punkty magii: 60 Działanie: Niweluje działanie trucizn, chorób i innych przykrych rzeczy. Nazwa: Zamrożenie Użycie: 2 posty Czas działania: 2 posty Wymagane punkty magii: 40 Działanie: Zamraża przeciwnika uniemożliwiając mu jakąkolwiek akcję. Nazwa: Błogosławiona strzała Użycie: Natychmiastowe Czas działania: Natychmiastowe Wymagane punkty magii: 10 Działanie: Zadaje przeciwnikowi 10 punktów obrażeń. |
|
Admin Admin
Liczba postów : 16 Join date : 21/10/2022
| Temat: Re: Magia Sro Paź 26, 2022 1:14 am | |
| Magia ognia: Nazwa: Osłabienie Użycie: Natychmiastowe Czas działania: 2 posty Wymagane punkty magii: 20 Działanie: Postać na którą zostaje rzucone zaklęcie dostaje obrażenia od ataków fizycznych zwiększone o 5 punktów. Nazwa: Wypalenie Użycie: 2 posty Czas działania: Natychmiastowe Wymagane punkty magii: 20 Działanie: Podpala przeciwnika, przez co otrzymuje on 5 punktów obrażeń i zostaje opóźniona jego akcja o jedną turę. Nazwa: Szaleństwo Użycie: 2 posty Czas działania: 3 posty Wymagane punkty magii: 40 Działanie: Zaślepia oczy i osąd przeciwnika, sprawiając, że ten rzuca się na wszystko dookoła niego (przeciwników i sojuszników). Nazwa: Wybuch Użycie: 2 posty Czas działania: Natychmiastowe Wymagane punkty magii: 30 Działanie: Zadaje przeciwnikowi 15 punktów obrażeń. |
|
Admin Admin
Liczba postów : 16 Join date : 21/10/2022
| Temat: Re: Magia Sro Paź 26, 2022 1:22 am | |
| Magia harmonii: Nazwa: Zapał Użycie: Natychmiastowe Czas działania: 2 posty Wymagane punkty magii: 10 Działanie: Wzmacnia wybraną postać, sprawiając, że na czas zaklęcia uodparnia się ona na działanie innych zaklęć i przedmiotów. Nazwa: Wyparcie Użycie: Natychmiastowe Czas działania: Natychmiastowe Wymagane punkty magii: 40 Działanie: Wypiera przeciwnika z pola walki (tematu). Postać na której zostaje użyte zaklęcie nie może wrócić do tematu walki nie wcześniej niż 2 posty rzucającego zaklęcie. Nazwa: Odbicie Użycie: 3 posty Czas działania: 3 posty Wymagane punkty magii: 30 Działanie: Wygłusza magię na danym temacie. Podczas trwania zaklęcia niemożliwe jest rzucanie zaklęć i używania przedmiotów magicznych, a obecnie trwające zaklęcia są wyciszane. |
|
Admin Admin
Liczba postów : 16 Join date : 21/10/2022
| Temat: Re: Magia Sro Paź 26, 2022 1:27 am | |
| Magia chaosu: Nazwa: Hipnoza Użycie: 2 posty Czas działania: 2 posty Wymagane punkty magii: 30 Działanie: Zmusza przeciwnika do działania wedle woli rzucającego (zabronione jest użycie zaklęcia do wywołania samobójstwa i trwałego okaleczenia). Nazwa: Przeniesienie Użycie: Natychmiastowe Czas działania: Natychmiastowe Wymagane punkty magii: 60 Działanie: Teleportuje wybraną postać w dowolny temat. Postać nie może wrócić do poprzedniego tematu nie wcześniej niż 2 posty rzucającego. Nazwa: Rozszczepienie Użycie: 3 posty Czas działania: Natychmiastowe Wymagane punkty magii: 80 Działanie: Zadaje 30 punktów obrażeń. |
|