Rzemieślnicy, korzystając ze swojego atrybutu "zaradność" są w stanie wytworzyć z pozornie nieprzydatnych rzeczy, całkiem użyteczne przedmioty, a specjaliści w swojej dziedzinie nawet tworzyć silne i magiczne amulety, zbroje i inne artefakty, które znacznie przewyższają zwyczajne budowanie z patyków i kamieni.
Rzemieślnicy nie są w żaden sposób ograniczeni co do zdobywania materiałów, ponieważ nie ograniczony jest sposób wykorzystania zasobów. Można śmiało "zdobywać" surowce powszechnie występujące w naturze i możliwe do zdobycia przez zwierzęta. Należy przy tym pamiętać, że bez odpowiednich przedmiotów do ich przechowania, na raz można zebrać tyle ile zmieści się w pysku. Zebrane przedmioty należy zapisywać w swoim dzienniczku wraz z tematem/postem z którego zostały zebrane, tak by mistrz gry mógł potwierdzić ich obecność.
Wytworzenie przedmiotów zależne jest od posiadanych punktów zaradności i ich stworzenie zajmuje też odpowiednią ilość postów (tudzież czasu), które są oceniane przez mistrza gry.
Przedmioty dostępne w świecie gry:
PRZEDMIOTY NIEMAGICZNE
Zbroje:
Nazwa: Kubrak podróżnika
Właściwości: Niweluje 5 punktów obrażeń. A poza tym ładnie wygląda.
Punkty potrzebne do wytworzenia: 10
Czas wytworzenia: 5 postów
Nazwa: Skórzana zbroja
Właściwości: Niweluje 10 punktów obrażeń.
Punkty potrzebne do wytworzenia: 25
Czas wytworzenia: 6 postów
Nazwa: Zbroja awanturnika
Właściwości: Niweluje 20 punktów obrażeń.
Punkty potrzebne do wytworzenia: 60
Czas wytworzenia: 10 postów
Przedmioty:
Nazwa: Plecak
Właściwości: Może pomieścić 5 przedmiotów średniej wielkości (np. kamienie, małe kości, itp.) lub jeden duży (np. skóra zwierzęcia). Torba jest wielkości głowy.
Punkty potrzebne do wytworzenia: 15
Czas wytworzenia: 4 posty
Nazwa: Zwój
Właściwości: Pozwala na trwałe zapisanie informacji (w zrozumiałym dla każdego języku). Jest on zrobiony z skóry jakiegoś zwierzęcia.
Punkty potrzebne do wytworzenia: 10
Czas wytworzenia: 2 posty
Bronie:
Nazwa: Sztylecik
Właściwości: Zadaje 5 punktów obrażeń.
Punkty potrzebne do wytworzenia: 10
Czas wytworzenia: 6 postów
Nazwa: Stalowe pazury
Właściwości: Nakładka na pazury, zadaje 10 punktów obrażeń
Punkty potrzebne do wytworzenia: 30
Czas wytworzenia: 6 postów
Nazwa: Zatruty sztylecik
Właściwości: Zadaje 5 punktów obrażeń i dodatkowo od trucizny po 2 punkty obrażeń przez 3 następne posty .
Punkty potrzebne do wytworzenia: 50
Czas wytworzenia: 7 postów
PRZEDMIOTY MAGICZNE